K našim "pneu" službám patrí:
- predaj a oprava pneumatík
- sezónne prezutie
- uskladnenie pneumatík
Výmena a oprava pneumatík
K vážnemu zraneniu alebo smrti môže dôjsť následkom znefunkčnenia pneumatík, ktoré je spôsobené nedodržaním nasledujúcich informácii týkajúcich sa bezpečnosti a údržby.
Počas prevádzkovej životnosti pneumatík pneumatika prechádza radom rôznych užívateľských podmienok a môže byť rôznymi spôsobmi poškodená. Táto škoda môže byť výsledkom bodných defektov, odrenín, rezných defektov, atd.. Poškodenie pneumatík môže znížiť štruktúrnu integritu pneumatiky, napríklad:
- Úbytkom vzduchu pri prevádzke podhustenej pneumatiky, ktoré vedie k vnútornému štruktúrnemu poškodeniu.
- Priame poškodenie komponentov pneumatiky, ako je guma a vložky/vrstvy
- Vystavenie vnútorného materiálu vonkajšiemu prostrediu a následná degradácia ; a/alebo
- Vystavenie vnútorných materiálov natlakovanému vzduchu (vnútro-skeletové natlakovanie).
Z týchto dôvodov je potrebné, aby spotrebiteľ pneumatiky pravidelne kontroloval. Kontrola pneumatík by taktiež mala byť súčasťou rutinných údržbárskych prehliadok vozidla. V prípade podozrenia alebo zistenia poškodenia pneumatiky je potrebné, aby toto bolo bezodkladne vyhodnotené skúseným servisným špecialistom na pneumatiky.
Spotrebiteľ by nikdy nemal opravovať pneumatiky sám. Jedine školený špecialista na pneumatiky, ktorý svoje vyhodnotenie zakladá na dôkladnej a celkovej prehliadke danej pneumatiky, dokáže rozhodnúť, či jednotlivá pneumatika je vhodná na opravu alebo by mala byť z prevádzky úplne vyradená. Toto hodnotenie by taktiež malo zohľadňovať celkovú prevádzkovú históriu pneumatiky, vrátane hustenia, zaťažovania a prevádzkových podmienok, atď. ... Ak špecialista na pneumatiky rozhodne, že pneumatika je vhodná na opravu, potom by mal prísne dodržiavať všetky príslušné vnútroštátne predpisy týkajúce sa opravy pneumatík, ohľadne procesu ich inšpekcie a opravy.
Hĺbka dezénu
Je potvrdené, že 1,6 mm (2/32“) je najprijateľnejšia minimálna štandardná hĺbka drážky dezénu pneumatiky, pri ktorej už pneumatiky musia byť vyradené z prevádzky. Tento štandard bol prijatý ako pravidlo mnohými štátnymi úradmi pre dopravu na celom svete. Pre užívateľov sa na behúni vyskytuje tyčinkové označenie opotrebovania pneumatiky v jeho hlavných drážkach, ktoré sa dostávajú na úroveň povrchu behúňa pri približne 1,6 mm (2/32“) zostávajúcej hĺbky drážok.
Navyše okrem potvrdenia vyššie uvedeného, spoločnosť Continental odporúča, aby boli z prevádzky vyradené pneumatiky pre osobné vozidlá a ľahké nákladné vozidlá pri nasledujúcich hĺbkach drážok:
- letné /vysokovýkonné pneumatiky, univerzálne pneumatiky pre všetky sezóny = 3 mm (4/32“)
- zimné pneumatiky = 4 mm (5/32“).
Tieto odporúčania vychádzajú z testov spoločnosti Continental ako aj z reálnych skúseností, ktoré dokazujú, že vodiči dokážu dosiahnuť výkonnostný potenciál (napr. priľnavosť na mokrej vozovke) pneumatík ich výmenou predtým, než dosiahnu stanovený minimálny limit hĺbky drážky 1,6 mm (2/32“).Toto platí obzvlášť pre zimné pneumatiky, pre ktoré sú jazdné vlastnosti, ako napríklad záber v snehu, značne zredukované už pri hĺbke drážky pod 4 mm.